VEELGESTELDE VRAGEN

Is mijn website ontwerp layout echt gratis?

De opmaak van het visuele ontwerp is uiteraard gratis/vrijblijvend er zijn geen kosten aan verbonden. Lees hier meer.

Mag ik het visuele ontwerp zelf opnieuw na laten maken?

Het visuele ontwerp is auteursrechtelijk beschermd en mag niet worden gekopieerd en of op andere wijze worden gebruikt, hetzij geheel hetzij ten dele, in welke vorm dan ook, tenzij dit geschiedt in overleg en schriftelijke toestemming van Your Desire Creations.

Kan ik YDC Today ook telefonisch contacten?

Er is een mogelijkheid voor een bel of mail mij terug functie, wij bellen u op een door u gekozen tijdstip terug. Neem hier contact op met ons serviceteam.

Ik heb een vraag over naamsbekendheid vergroten.

Your Desire Creations is het adres voor al uw multimedia- en communicatie-vraagstukken. Ons motto: wij kunnen vrijwel alles en wat wij doen, doen wij goed! Stel hier uw vraag.

Ik ben een artiest kan YDC mij helpen?

De YDC website check is hiervoor uitermate geschikt!

Ik wil mijn onderneming opstarten, hoe moet ik beginnen?

We maken graag kennis en bespreken de mogelijkheden die we u kunnen bieden. Onze expert belt u op een door u gekozen tijdstip. Neem hier contact op met ons serviceteam.

Ik ben op zoek naar deskundig hulp en advies voor mijn Social Media.

YDC is het adres voor strategisch advies over verbetering van omzet op het gebied van social marketing en management. Lees hier meer over Social Media en Management.

Welke CMS is het beste?

Er zijn honderden Open Source CMS verkrijgbaar, die allemaal voor- en nadelen hebben. Wij werken voornamelijk met de 3 meest bekende CMS’s, namelijk WordPress, Open Cart en Joomla.

 

Het verschil zit ‘m in de mogelijkheden en het gebruikersgemak. Zo is Open Cart zeer geschikt voor grotere websites of webshops met voornamelijk teksten/afbeeldingen. Bij websites die meer functionaliteit en flexibiliteit verlangen, gebruiken we WordPress.

Zijn er nog extra kosten bij het logo ontwerp?

Nee, u betaalt voor het logo ontwerp de prijs van het pakket exclusief btw. Er zijn geen extra of verborgen kosten aan de ontwerpen verbonden. Lees hier meer.

Zijn er nog extra kosten bij het huisstijl ontwerp?

Nee, je betaalt voor het huisstijl ontwerp exclusief btw. Er zijn geen verplichte extra of verborgen kosten aan de ontwerpen verbonden. Je betaalt alleen meer wanneer je extra’s bestelt zoals een vectorbestand of de opmaak van een tweede visitekaartje met andere gegevens. Deze kunnen altijd nabesteld worden. Lees hier meer.

Hoe snel wordt mijn logo opgeleverd?

Zodra we je bestelling hebben ontvangen, gaan we zo snel mogelijk aan de slag. Je krijgt meestal binnen twee werkdagen de eerste voorbeelden toegestuurd, maar wanneer dat niet lukt laten we dat natuurlijk even weten.

We kunnen je niet precies aangeven hoe lang het duurt voordat het logo helemaal klaar is om opgeleverd te worden, omdat de ontwerpfase een creatief proces is. Samen met jou en op basis van je feedback proberen we zo snel mogelijk tot het gewenste eindresultaat te komen. De gemiddelde looptijd van een logo ontwerp opdracht ligt tussen de 1 en 2 weken. Lees hier meer.

Hoe snel wordt mijn Huisstijl opgeleverd?

Zodra we je bestelling hebben ontvangen, gaan we zo snel mogelijk aan de slag. Je krijgt meestal binnen twee werkdagen de eerste voorbeelden van het logo toegestuurd. Nadat we klaar zijn met het logo gaan we direct verder met je huisstijl.

We kunnen je niet precies aangeven hoe lang het duurt voordat het logo en de huisstijl helemaal klaar zijn, omdat de ontwerpfase een creatief proces is. Samen met jou en op basis van je feedback proberen we zo snel mogelijk tot het gewenste eindresultaat te komen. De gemiddelde looptijd van een logo ontwerp opdracht ligt tussen de 1 en 2 weken en voor de rest van de huisstijl is dat gemiddeld 3 tot 5 werkdagen.

Kan ik ook een huisstijl ontwerp bestellen als ik al een logo heb?

Natuurlijk is ook dat mogelijk. Indien je in het verleden al een logo hebt laten ontwerpen waar je nog tevreden mee bent, hoeven we dat niet opnieuw voor je te doen. We nemen dan het bestaande logo en gaan aan de slag met het briefpapier, de enveloppe en het visitekaartje. De kosten voor het huisstijl ontwerp zonder het logo ontwerp is exclusief btw. Lees hier meer.

Kan ik een geplaatste bestelling nog wijzigen of annuleren?

Na het plaatsen van je bestelling kun je altijd nog wijzigingen aan ons doorgeven. Ook het annuleren van je bestelling kan zonder verdere kosten totdat we de eerste voorbeelden hebben opgeleverd. Bij het huisstijl ontwerp delen we dit op in twee delen.

Het eerste deel is het logo ontwerp en het tweede deel betreft het ontwerpen van het briefpapier, de enveloppe en het visitekaartje.
Het annuleren van het huisstijl gedeelte van de bestelling kan totdat we daarvan de eerste voorbeelden hebben opgeleverd. Daarna moeten we het volledige bedrag van de bestelling in rekening brengen.

Waar kan ik terecht met een klacht of overige vragen?

Indien je vragen hebt kun je altijd contact met ons opnemen via e-mail. Laat een berichtje achter via de live chat of verstuur een bel-me-terug verzoek via de contactpagina.

Mijn webbouwer is niet meer te bereiken, wat nu?

Het is niet wat je verwacht van een bedrijf waar je al jaren mee samenwerkt, maar heel vaak krijgen we deze vraag van bedrijven die behoorlijk in paniek zijn. Ze kunnen geen wijzigingen meer maken op hun website en zijn de controle dus volledig kwijt….Het gebeurt helaas veel te vaak….

Wat te doen in zo’n situatie?
Eerst eens kijken of de webmaster bij het opzetten van de website de login gegevens van de hosting heeft gestuurd. Wellicht heeft u de hosting zelf aangevraagd en de gegevens ergens opgeslagen? Loopt de hosting rechtstreeks via de webmaster, dan wordt het wat lastiger. In dat geval is het belangrijk dat u er achter komt bij welk bedrijf de hosting server staat. In de meeste gevallen is dat te bepalen door de SIDN-gegevens.
Als u weet welk bedrijf de hostingservers beheert, kunt u hen benaderen met uw verhaal en uitleggen dat u geen controle meer heeft over uw website. Zij zullen u niet direct toegang geven tot de webserver, i.v.m. de veiligheid, maar wellicht kunt u via uw email-adres bewijzen dat u de rechtmatige eigenaar bent. Met wat moeite lukt het vrijwel altijd om weer toegang te krijgen tot de source code van uw website, en daarmee de controle.

Zodra u toegang heeft tot de webserver kunt u alle source code van uw website en de eventuele database downloaden als backup. Schakel eventueel een bedrijf in om e.e.a. voor u te regelen.

Wat kunt u doen om dit te voorkomen?
Zorg dat u altijd de actuele login gegevens heeft van de Hosting, de plaats waar uw website op draait. Daarnaast heeft u de login gegevens nodig van de domeinnaamhosting, de plaats waar uw domeinnaam is geregisteerd. Soms is dat een en dezelfde plaats.

Ook de inlogcodes voor een eventueel backend (admin panel van uw website bijv. van een CMS) is belangrijk om uw website te kunnen bijhouden. Ook al voert de webdesigner de wijzigingen uit, het is goed om ook de details daarvan te hebben.

Vraag aan de webmaster of deze elke maand of elke 2 maanden een backup opstuurt, bijv. via WeTransfer. Mocht er iets gebeuren met de webserver, dan heeft u altijd nog een backup liggen met de source code en Database inhoud.

Zijn updates van mijn website echt noodzakelijk?

De meeste websites zijn gemaakt met Open Source systemen, zoals WordPress, Drupal, Joomla of Magento. Voordeel daarvan is dat er geen aanschafkosten zijn en wel een grote community die modules ontwikkelen, waardoor het relatief goedkoop is om een nieuwe website/shop te bouwen. Open Source betekent echter ook dat de kans op problemen met veiligheid toeneemt, omdat ook hackers de code kunnen bekijken.
Zodra bekend is dat er een lek is gevonden in een CMS of één van de plugins, wordt hiervoor zo snel mogelijk een upgrade voor uitgebracht, zodat het lek wordt gedicht. Om het risico op beveiligingslekken zoveel mogelijk te beperken is het essentieel om updates regelmatig te (laten) installeren.

Bovendien is updaten belangrijk voor de compatibility en snelheid van de website.

Let wel op dat een update ook problemen/conflicten kan geven, waardoor de website niet meer (volledig) werkt. Hoewel dit niet vaak voorkomt, is het van groot belang alle bestanden en database te backuppen, voordat een upgrade wordt uitgevoerd. Meer weten over onderhoud en service?  Neem hier contact op met ons serviceteam.

Wat kost het onderhoud van mijn website?

Onderhoud kan periodiek of op ad hoc basis worden uitgevoerd. Bij periodiek onderhoud kunt u denken aan backups, security fixes (upgrades) of controles op compatibiliteit met browsers. Dit periodiek onderhoud is mogelijk vanaf €39/maand.

Servicecontract
Voor ad hoc onderhoud, kunt u denken aan het vullen van een pagina met teksten/afbeeldingen, tot het ontwikkelen van een speciale zoekfunctie voor uw producten. Voor ad hoc onderhoud kunnen in de meeste gevallen vooraf een indicatie van de kosten geven. We hebben dan wel informatie nodig over het systeem dat u gebruikt, bijvoorbeeld WordPress, Drupal of Joomla. Meer weten over onderhoud en service?  Neem hier contact op met ons serviceteam.

Onderhoudswerkzaamheden, wat kan YDC allemaal wijzigen?

Een greep uit de werkzaamheden die wij verrichten:

 

  • Plaatsen van nieuwe foto’s, teksten of formulieren
    (Veiligheids)Updates van het CMS
    Redesign van uw huidige website
    Extra contactformulieren op de plaats waar mensen informatie aan willen vragen
    Verbeteren van navigatie (menu)
    Aanpassingen in functionaliteit, bijv. een PHP / Javascript aanpassing
    Gebruiksvriendelijk maken:
    Plattere structuur (minder klikken)
    Duidelijkere knoppen
    Meer informatie of makkelijkere taal
    Kortere laadtijden
    (Her)schrijven van teksten
    Verwijderen van dode links naar foto’s of pagina’s
    Compatibel maken met de moderne browsers.
    Optimaliseren van de website voor de zoekmachines:
    Zoekmachine vriendelijke URL’s
    Optimaal gebruik maken van HTML tags
    Externe links naar de website
    Toevoegen van statistieken (Google Analytics) om het gebruik van uw website te analyseren. Daarmee weet u precies welke pagina’s scoren en welke nog verbeterd kunnen worden. Ook weet u hoe uw website gevonden wordt.

Staat uw wijziging er niet tussen? Meer weten over onderhoud en service?  Neem hier contact op met ons serviceteam.

Is een onderhoud en servicecontract echt wel nodig voor mijn website?

Wij kunnen u helpen bij het onderhouden van uw website, door controles/updates op uw website uit te voeren of we kunnen wijzigingen snel en efficiënt uitvoeren. Daarbij kunt u denken aan zaken zoals het aanpassen van teksten/afbeeldingen/formulieren, een nieuwe layout, zoekmachine optimalisatie of advies over Internet Marketing.

Hebt u regelmatig wijzigingen aan uw website en hebt u niet de kennis of tijd om dit zelf uit te voeren, dan is een onderhoudscontract voordeliger. U bent dan verzekerd van een website die altijd actueel is, waarmee u meer bezoekers aantrekt en een professionele indruk maakt! Uw wijzigingen worden dan snel en nauwkeurig uitgevoerd.

Eén van de eerste vragen die mensen stellen als ze een wijziging op hun bestaande website willen, of graag een nieuwe website willen, is: “Wat kost het?”. Een hele logische vraag die wij ook altijd beantwoorden vóórdat we een wijziging uitvoeren. Wij geven dus altijd vooraf een schatting van de kosten, zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Deze voorwaarden gelden voor een éénjarig onderhoudscontract voor een bestaande website. Met onderhoud van de website wordt bedoeld het verzamelen, ordenen en verwerken van verkregen data van de Opdrachtgever op bestaande pagina’s van de website.

ONDERHOUD EN SERVICE
Het verzamelen, ordenen en verwerken van verkregen data van derden zoals de krant, tijdschriften, internet en andere media op bestaande pagina’s van de website indien toepasselijk. Het toevoegen van nieuwe teksten op bestaande pagina’s. Wijzigingen aan de teksten worden éénmalig uitgevoerd mits binnen 1 week aangeleverd, gerekend vanaf de eerste presentatie. In alle andere gevallen worden de kosten op uurbasis aan de klant doorberekend.

Als u vragen heeft over bovenstaande punten voor uw website onderhoud of de prijzen voor website onderhoud, neem hier geheel vrijblijvend contact met ons op.

Mijn website is gehackt, wat moet ik doen?

Als uw website is gehackt, heeft de hacker in de meeste gevallen al enige tijd toegang tot de website, zonder dat u het heeft gemerkt. De hacker kan grote schade aanrichten aan de bestanden, terwijl de website gewoon doordraait. Ondertussen wordt uw website misbruikt om bijvoorbeeld spam of phishingmails te sturen naar duizenden ontvangers. Zodra het Hostingbedrijf dit constateert zal de website uit de lucht worden gehaald, waardoor uw website onbereikbaar wordt.

Als uw website is gehackt, zal eerst moeten worden vastgesteld waar het lek zit en welke schade is aangericht. In extreme gevallen, wanneer er bijvoorbeeld geen backup van de website is en duizenden bestanden zijn aangepast, is het beter om de website opnieuw op te bouwen. Als ze schade beperkt is, kunnen de betreffende geïnfecteerde bestanden worden opgespoord en hersteld. Bovendien zal het beveiligingslek worden gedicht. Aangezien hackers backdoors inbouwen om later toch nog toegang te kunnen krijgen, is het belangrijk de website scherp in de gaten te houden en een monitor te gebruiken om verdachte acties te signaleren.

Maar gezien alle risico’s en problemen bij een geslaagde hackpoging, adviseren wij altijd om de veiligheid van uw website serieus te nemen. Meer weten over onderhoud en service?  Neem hier contact op met ons serviceteam.

Is mijn website geschikt voor mobiel of tablet?

Het korte antwoord daarop is Ja, maar in veel gevallen is het niet efficient om een bestaande website om te bouwen naar een Responsive website. De kans is groot dat uw website al enkele jaren oud is, en het onderliggende CMS dus ook.

U kunt het vergelijken met een oude auto die u overspuit; hij ziet er mooi uit, maar u weet dat u binnen afzienbare tijd onkosten krijgt. Het ontwikkelen van een nieuwe website is wellicht iets duurder, maar het verschil is misschien kleiner dan u denkt. Vraag gerust naar de mogelijkheden.

Is een Responsive website wel nodig?

Wereldwijd zijn er meer gebruikers van mobiele apparaten dan van Desktops; dat betekent dat een groot deel van uw bezoekers ook een mobiel apparaat gebruikt, een smartphone of tablet. Als deze bezoekers uw website niet goed kunnen lezen, omdat deze niet Responsive is, is de kans groot dat ze voortijdig afhaken, voordat ze een bestelling hebben geplaatst of uw diensten hebben kunnen lezen.

Bovendien beoordeelt Google uw website ook op geschiktheid voor mobiele apparaten en zal voorrang geven aan Responsive websites boven statische website bij het bepalen bij de zoekresultaten.

Lees hier meer informatie over Responsive Websites.

Hoe kan ik mijn tekst of wijzigingen aanleveren?

1. Hoe moet ik mijn tekst aanleveren?
2. Hoe groot moet het beeld zijn?
3. Welke bestandstypen zijn bruikbaar?
4. Hoe kan ik de bestanden aanleveren?

U kunt elke wijziging aanleveren in Word of PDF, met eventuele foto’s los als bijlage meegestuurd. Als de wijziging een verandering in functionaliteit betreft, dan dient u zo gedetailleerd mogelijk de nieuwe gewenste functionaliteit te beschrijven. Wij koppelen dan terug wat wij denken dat er nodig is, zodat er geen misverstanden ontstaan.

Stap 1 – HOE MOET IK MIJN TEKST AANLEVEREN?
Volledig en gecorrigeerd aangeleverd in Word (of eventueel Apple-variant Pages).
Tabellen ook in Word, maar data voor grafieken in Excel.

Hoe plaats ik opmerkingen?
Opmerkingen worden snel als ‘normale’ tekst aangezien. Zet opmerkingen daarom tussen de haken [ en ]. Voorbeeld: [titel] De toekomst [einde titel] of [hier figuur 8 plaatsen].

Stap 2 – HOE GROOT MOET HET BEELD ZIJN?
Beeld voor drukwerk moet van goede kwaliteit zijn. De grootte van het beeld is daarbij erg belangrijk. Beeldgrootte werkt met pixels. In de eigenschappen van de afbeelding kun je zien hoe groot jouw beeld is. Houdt het schema hiernaast aan om te zien of jouw afbeelding groot genoeg is voor het stramien waar je het voor wilt gebruiken. Voor digitale uitingen (zoals een website) is de grootte van het beeld minder belangrijk. Deze afbeeldingen hoeven dus niet te voldoen aan onderstaande afmetingen.
A6: 1748 x 2480 pixels
A5: 2480 x 3508 pixels
A4: 3508 x 4961 pixels
pasfoto: 413 x 531 pixels

Haal je je beeld van internet?
Houd er dan rekening mee dat deze meestal niet groot genoeg zijn voor drukwerk. Bovendien mag je deze alleen gebruiken als de rechten van de beelden zijn vrijgegeven, of als je ze zelf hebt aangekocht.

Stap 3 – WELKE BESTANDSTYPEN ZIJN BRUIKBAAR?
Fotografie mag aangeleverd worden in .jpeg/jpg, .tiff of .psd. Een logo mag worden aangeleverd als vectorbestand (.eps of .ai) of als beeldbestand (.jpeg/jpg, .tiff, .pdf of .psd). Let er bij een beeldbestand op dat het logo voldoende resolutie heeft, denk aan een minimum breedte van 500 pixels. Beeld dat aangeleverd wordt in .bmp, .gif, .pcx, .doc of .ppt heeft geen goede kwaliteit. Als je beeld of een logo in Word hebt, probeer dan het originele bestand te achterhalen.

Wat is een vectorbestand?
Een vectorbestand bestaat uit lijnen en curven in plaats van pixels. Deze bestanden kunnen tot in het oneindige vergroot worden zonder dat de kwaliteit verloren gaat.

Stap 4 – HOE KAN IK DE BESTANDEN AANLEVEREN?
Bij een omvangrijk project met veel beeld en tekst is het belangrijk om alles goed te ordenen en zoveel mogelijk in één keer toe te sturen, bijvoorbeeld in één map met daarin meerdere submappen per onderdeel. Geef je bestanden een duidelijke naam. Mocht het bestand te groot zijn om te mailen (meer dan 10MB), maak dan gebruik van een site zoals wetransfer.com

Lees hier meer.

Weet ik vooraf hoeveel het gaat kosten?

Ja, bij elke wijzging geven wij vooraf een indicatie van de kosten en hoeveel tijd er nodig is. Als we onverwachte zaken tegenkomen melden we die en overleggen we met u hoe er mee om te gaan.

Hoelang duurt het voordat een wijziging is uitgevoerd?

De verwerkingstijd hangt meestal af van de hoeveelheid tijd die nodig is voor de wijziging. Doorgaans worden kleine wijzigingen op werkdagen (<1uur) binnen 48 uur verwerkt. Is er meer tijd nodig voor een wijziging, dan plannen we die in overleg met u in.

Kan ik een vectorbestand van het logo krijgen?

Een vectorbestand is vaak nodig wanneer je een groot spandoek wilt laten drukken of bestickering op een auto wilt laten aanbrengen. Aangezien niet iedereen een vectorbestand nodig heeft, brengen wij de opmaak en oplevering daarvan apart in rekening. Dit bestand kun je altijd bij- of nabestellen en de extra kosten bedragen € 19,50 exclusief btw.

Wie heeft de rechten op het logo en huisstijl?

Wij dragen alle rechten op het logo en het ontwerp na betaling daarvan over aan de opdrachtgever. Je kunt na oplevering dus alles met het logo doen wat je maar wilt.

Kan ik een extra visitekaartje bijbestellen?

Ja, indien je voor een collega hetzelfde kaartje met andere gegevens wilt ontvangen, is dat geen enkel probleem. We moeten hier wel extra kosten voor in rekening brengen, te weten € 29,95 exclusief btw. Het kaartje moet namelijk opnieuw worden opgemaakt met de nieuwe gegevens en vervolgens drukklaar worden gemaakt.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden lezen?

Deze is te vinden onderaan de website. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
1. Onder opdrachtgever wordt verstaan degene die de opdracht heeft gegeven; onder opdrachtnemer degene die de opdracht heeft ontvangen.
2. Opdrachtgever: de wederpartij van Your Desire Creations.
3. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Opdrachtgever en Your Desire Creations.

Lees hier de Algemene Voorwaarden.

Gratis ontwerp? Hoe meld ik mij aan bij YDC Today?

Hier kunt u zich aanmelden voor het maken van een gratis custom made webdesign layout van een responsive website annex webshop. Voordat we kunnen beginnen, hebben we natuurlijk informatie nodig. Na het invullen ontvangt u van ons een 10% kortingscode die u bij uw volgende bestelling kunt verzilveren.

Het invullen van de vragenlijst is uiteraard vrijblijvend er zijn geen kosten aan verbonden. We danken u op voorhand voor het invullen van de vragenlijst, duurt ongeveer 10-15 minuten.

ONTVANG GRATIS ONTWERP

Start direct met de gratis websitecheck binnen 1 tot 2 uur ontvang je een passend antwoord

VISUEEL ONTWERP

Je ontwerp wordt altijd optimaal getoond op je mobiel, tablet en pc met responsive design

TER WAARDE VAN € 99,-

Wij ontwerpen je layout altijd in je eigen huisstijl, geen standaard templates.

START HIER

Heeft u een andere dringende vraag?

HEEFT U NOG VRAGEN?