SCOREN IN GOOGLE

Met 6 slimme tips hoger scoren in Google leggen we je uit hoe je jouw website klaarmaakt voor een goede positie in Google.

 

Met 6 slimme tips tonen wij aan hoe we een pagina hoog in Google hebben geplaatst. Het is ons gelukt om een nummer 1 positie te behalen!

 

Potentiële klanten kunnen gewoon op de advertentie klikken om iets te kopen of meer over het bedrijf te weten te komen. Wil je een professioneel ontworpen Google pagina? Laat ons weten welke stijl je wilt hebben en wij richten de pagina volledig in. Inclusief een spoedcursus.

YDC Scoren in google 380-300

SCOREN GOOGLE ydc plus aneka restaurant 800-600
SCOREN GOOGLE ydc plus mister chi scooters 800-600
SCOREN GOOGLE ydc plus DESA restaurant 800-600
SCOREN GOOGLE ydc plus blauw restaurant 800-600
SCOREN GOOGLE ydc plus restaurant indrapura 800-600

Uitleg Scoren in Google

Met 6 slimme tips leggen we je uit hoe je jouw website klaarmaakt voor een goede positie in Google. Hieronder tonen wij aan hoe we een pagina hoog in Google hebben geplaatst. Het is ons gelukt om een nummer 1 positie te behalen!

Extra 6 slimme tips

YDC Scoren in google 380-300Misschien heb je wel eens gehoord van SEO. Die term staat voor Search Engine Optimization wat je in het Nederlands simpelweg zoekmachine optimalisatie heet. Oftewel “hoe kom je hoog in Google”.

 

In dit artikel leggen we je uit hoe je jouw website klaarmaakt voor een goede positie in Google. Vergeet niet dat Google een computer is en geen mens. En dat je dus de computer moet voeden met de informatie die belangrijk is.

 

Het hebben van een website is leuk, echter het genereren van relevante bezoekers kan een lastige klus zijn. Uiteraard kunt u met met SEO een heel eind komen maar dat kost vaak veel tijd en niet iedereen heeft die tijd of wil afwachten, met SEA (Search Engine Advertising) kan men dit proces versnellen.

Op Google is het mogelijk relevante advertenties te tonen boven, naast en onder de zoekresultaten. Als iemand dus zoekt naar producten of diensten zoals die van u, dan is het mogelijk om ervoor te zorgen dat u middels een advertentie toch getoond wordt bij een zoekopdracht.

 

1. Focus Trefwoord gebruiken op je juiste locaties

 

Als voorbeeld gebruiken we dit artikel, dus de pagina die je nu bekijkt. We willen dat mensen die zoeken op ‘Zo kom je hoog in Google‘ dit artikel vinden. Vandaar dat we ons daar op focussen. Hoe we dat doen?

 

Ten eerste maken we gebruik van onze omschrijving in de link naar deze pagina. Onze link is: https://nieuws.mijndomein.nl/nieuws/zo-kom-je-hoog-in-google/

 

De titel van deze pagina is ook exact hetzelfde. Ook hier staat wederom ‘Zo kom je hoog in Google’.

 

Daarnaast hebben we de kop van dit artikel als een Koptekst neergezet. Dat is wezenlijk anders dan enkel tekst vetgedukt te maken. Een koptekst is herkenbaar voor Google en daardoor weet Google (wederom) dat je pagina hier over gaat.

 

In de inhoud van deze pagina hebben we, zeker doordat we het er de hele tijd over hebben gehad, zeer vaak de tekst ‘zo kom je hoog in Google’ opgenomen. En ook dat is door Google te zien.

 

Als laatst puntje hebben we in de Meta-omschrijving ook de term ‘zo kom je hoog in Google’ opgenomen.

 

Dat zijn vijf verschillende manieren om dezelfde term toe te voegen aan je pagina waardoor deze beter gevonden zal worden. Maar dan ben je er nog niet.

 

2 . Pagina Analyse (zo kom je hoog in Google)

 

Wanneer je de juiste trefwoorden op de juiste manier hebt verwerkt is het tijd om kritisch naar jouw pagina te kijken: ga deze analyseren op de volgende punten:Zorg voor voldoende tekst. Ga uit van een pagina van minimaal 300 woorden. Maar… zorg wel dat het relevant is.

 

Plaats een afbeelding op je pagina maar hernoem die afbeelding naar jouw trefwoorden. In dit geval hebben we het logo van Google toegevoegd en dit de omschrijving gegeven ‘Zo kom je hoog in Google’. Dit hebben we op maar liefst vier plaatsten toegevoegd aan de afbeelding. De titel, het onderschrift, de Alt-tekst en de beschrijving hebben we allemaal ‘Zo kom je hoog in Google’ genoemd. Hierdoor ziet Google als het ware dat de afbeelding ook relevant is voor dit onderwerp.

 

De Paginatitel moet bij voorkeur tussen de 40 en 70 karakters zijn: dat is zo. Tel maar na: ‘hoe kom je hoger in Google’.

 

De pagina heeft uitgaande links. Bij voorkeur minimaal 2. Wij hebben een link toegevoegd bovenaan in het artikel naar de uitleg van SEO op wikipedia en een link naar Google.

 

Het belangrijkste onderwerp van je pagina (ook wel het sleutelwoord genoemd) staat in de eerste alinea van deze pagina.

 

Het trefwoord, jawel ‘hoe kom je hoog in Google’ komt meerdere keren voor in deze pagina. In dit voorbeeld misschien te vaak maar we overdrijven even om het goed duidelijk te maken. Hanteer op je eigen pagina een minimaal aantal van vijf keer.

 

Controleer of je meta omschrijving, dat kleine stukje omschrijving dat je bij je zoekresultaten ziet, lekker is geschreven. Omschrijft het dat wat de bezoeker van jouw website kan verwachten en spring je er lekker uit ten opzichte van jouw eventuele concurrent?

 

De meta omschrijving is voorzien van het belangrijkste trefwoord.

 

Het trefwoord is nog niet eerder gebruikt. Zorg er voor dat je niet met meerdere pagina’s dezelfde trefwoorden gebruikt.

 

De paginatitel start met het trefwoord, ook dat is goed voor Google.

 

3. Zorg voor relevante links vanuit andere (gezaghebbende) websites

 

Wanneer er andere pagina’s naar jouw website linken is dat goed voor je positie in Google. Denk daarbij niet aan ‘link jij naar mij dan link ik naar jou’, maar naar echte relevante links. Meld je pagina aan bij bijvoorbeeld een startpagina. Maar denk ook aan een Youtube account met een filmpje van meer dan 30 seconden met daaronder een link naar jouw pagina, zorg voor een Google Plus pagina, een Facebookpagina, een twitter account etc etc en laat ze allemaal jouw relevante pagina vermelden. Je zult zien dat je steeds beter gerankt wordt door Google.

 

4. Meld je pagina aan

 

Ja kan natuurlijk wachten totdat Google jouw website bezoekt en indexeert. Maar je kan dit ook versnellen: laat Google weten dat er een nieuwe pagina is door je pagina toe te voegen. Doe dat op deze pagina.

 

5. Werk je pagina regelmatig bij

 

Google vindt het fijn wanneer jouw website actueel is. Werk deze daarom regelmatig bij.

 

6. Slimme plug-ins kunnen je helpen met deze punten

 

Natuurlijk kan je zelf alle bovenstaande punten voor elke pagina die je hebt met de hand bekijken. Gelukkig zijn er ook een aantal plugins beschikbaar in het geval dat je een Content Management Systeem gebruikt om je hiermee te helpen.

 

Gebruik je WordPress? Dan kan je eigenlijk niet om Yoast heen. Voor Joomla is de SEO Generator erg prettig en in het geval van Drupal gebruik je de Seo Tools.

 

Op naar een hoge positie in Google!

 

Update: Het resultaat… we staan op 1!

 

Een nachtje geslapen en… we staan op 1 in Google wanneer je zoekt op Zo kom je hoog in Google. Dus nog geen 12 uur nadat we dit artikel hebben geschreven en hebben gepubliceerd hebben we aangetoond dat het werkt. Zie hier de live zoekresultaten.

 

Werkwijze

 

1. Aanmelden bij Google
2. Google controle KVK gegevens
3. Brief ontvangen met verificatiecode
4. Implementatie hoger scoren in Google

GOOGLE TRAININGEN

U maakt advertenties en kiest zoekwoorden. Dit zijn woorden of zinsdelen die relevant zijn voor uw bedrijf. Uw advertenties worden op Google weergegeven, dankzij AdWords worden we online gevonden.

 

Als via Google wordt gezocht naar één van uw zoekwoorden, wordt uw advertentie mogelijk naast de zoekresultaten weergegeven. U bereikt op dat moment dus een doelgroep die al in u is geïnteresseerd.

 

Partner Academy Nederland

Potentiële klanten kunnen gewoon op uw advertentie klikken om iets te kopen of meer over u te weten te komen. Nu kunt u uw advertenties targeten op mensen die zoeken via Google. Zelfs als u al in de zoekresultaten van Google wordt weergegeven, kan AdWords u helpen uw advertenties te targeten op een nieuw publiek via Google.

 

U kunt uw advertenties bewerken en uw budget aanpassen totdat u de gewenste resultaten krijgt. U kunt ook kiezen uit verschillende advertentie-indelingen en zelfs uw advertenties targeten op bepaalde talen en geografische gebieden. Met de optie voor kosten per klik betaalt u alleen als mensen op uw advertentie klikken. Dit betekent dat elke euro van uw budget rechtstreeks naar het werven van potentiële klanten gaat.

1. Fundamentals-certificeringstraining: Focus uw advertenties op mensen die zoeken via Google. U wordt in de zoekresultaten van Google weergegeven hierdoor bereikt u een nieuw publiek via Google.

 

2. Search Meer controle: Bewerk uw advertenties en pas vooral uw budget aan, totdat u de gewenste resultaten krijgt. Uitgebreide keuze uit verschillende advertentie-indelingen.

 

3. Display Meetbare waarde: Met de optie voor kosten per klik betaalt u alleen als mensen op uw advertentie klikken. Er is geen minimumbestedingsbedrag of tijdslimiet.

 

4. SEO Lokale en regionale targeting: Uw advertentie wordt weergegeven voor mensen die zoeken in een bepaalde regio. Bekijk hier de overige trainingen.

NOS NIEUWS

Let op: We gaven het al eerder aan. Wordt je website wellicht minder goed gevonden in Google? Google trekt websites en webshops die responsive zijn voor.

 

Dus de mate van mobielvriendelijkheid van je shop is nog belangrijker voor je Google score. Klanten die met hun mobiel zoeken zullen jouw shop waarschijnlijk moeilijker vinden wanneer deze niet voor mobiel geoptimaliseerd is. Heb je responsiveness al een tijdje uitgesteld? Dan is het dus nu wel het moment om de investering aan te gaan!

MOBIEL VRIENDELIJK

Een zeer belangrijke reden om je shop of site responsive op te zetten is dat het goed is voor de vindbaarheid van je shop in zoekmachines als Google.

 

In een responsive webshop past je shop zich aan het scherm van de gebruiker aan zodat altijd de informatie die een klant op dat moment nodig heeft leesbaar en werkbaar getoond wordt. Ongeacht het device waarop de site bekeken wordt. Door het groeiend aantal smartphone gebruikers heeft een responsive site veel extra voordelen voor de SEO.

REACTIES

RESULTATEN

Target bereik
84%

Meer controle
95%

Meetbare waarde
89%

Targeting
99%

Meer informatie Hoger Scoren in Google?

HEEFT U NOG VRAGEN?